fredag 26. november 2010

Dag 56-57 - Avslutningslunsj og siste dag i Vellore

Det er helt utrolig at to måneder kan gå så fort.
Fra vi kom, døgnville og stressa til Chennai for åtte uker siden til nå, har vi lært masse og sett enda mer. Og selv om det har vært så mange opplevelser å fordøye at jeg kjenner jeg er litt mett etter så mange uker er det trist å reise herfra. En ting er å reise fra et sted det er lenge til du skal komme tilbake til, noe helt annet er å reise fra et sted du vet du kanskje aldri skal se igjen. Men likevel, det bestemmer man vel egentlig selv. Hvem vet, en gang kanskje vi ender opp her igjen i en eller annen sammenheng?

I går ble det ikke en kjempeformell middag som fryktet, men en heller uformell lunsj. Det var hyggelig, særlig fordi legene som kom var de vi hadde hatt mest med å gjøre (og dermed følte vi kjente litt). Etter lunsjen var det innkjøp av gaver før det ble masse pakking og rydding for oss alle sammen, der jeg konkluderte med at enten hadde kofferten min krympet i den indiske varmen, eller så hadde jeg rett og slett shoppet for mye.

Dagen i dag begynte med frakting av mange kilo bøker til IDTRC for å sende dem med posten til Norge. Det var tungt uten frokost, og vi kan ikke få sagt hvor takknemlige vi er for at sekretæren hjalp oss å få ordnet hele sendingsprosessen. Etter en frokost i kantina og en tur til bokhandleren gikk vi til en koffertbutikk der jeg stresset sånn med å finne en bra koffert at jeg helt glemte å prute på prisen. Sjokkert over de dumme utlendingene satte selgeren ned prisen med først 300, så 500 rupies, helt uten oppfordring...

I kveld kom først sekretæren, så Pratheema på besøk. Pratheema ville så gjerne se Eirik og meg danse swing, så etter nesten et års pause for Eirik (pga vond skulder) måtte gamle kunster plukkes fram. Resultatet ble i grunnen veldig greit, alt tatt i betraktning. Etter masse prat og bildevisning her gikk så turen videre til middag på Darling.

I morgen tidlig reiser vi videre til Goa via Chennai. Vi drar herfra klokka seks om morgenen, og kommer fram til Chennai i ni-tiden, selv om flyet vårt til Goa ikke går før halv fem. Heldigvis skal Pratheema og to norske besøkende ved CMC til Chennai for å shoppe, så vi tenker å tilbringe litt tid med dem før vi sjekker inn.

Jeg har masse sommerfugler i magen og en liten klump i halsen for å reise herfra, men alt i alt skal det bli godt med ferie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar