onsdag 24. november 2010

Dag 54-55 - Eye camp, oppgavelesing og middager

Som dere kanskje forstår ut fra tittelen har det ikke skjedd så fryktelig mye spennende de siste dagene. Tirsdag var vi på en Eye camp, der en lege sjekket folk som kom med øyeplager for å se om de hadde grå stær. Vi lærte endel om grå stær, og ble tatt masse bilder av av pasienter og arrangører av Eye camp-en. Jeg vurderer nesten å gå tilbake på min kjempestrenge innstilling til aldri å ta bilde av noen pasienter, siden alle tar bilde av oss hele tiden, men jeg antar det er for sent å miste tålmodigheten nå:P

Tirsdag kveld var Eirik og jeg effektive med lesinga til oppgaven vår frem til middag, da gikk vi ut på Darling for å spise god middag (ellers går det mye i nudler nå som gassovnen vår er borte og vi bare har mikrobølgeovn til matlaging). Jeg spiste en kyllingstek, som virket å være stor som en hel kylling! Jeg ble veldig mett, og maten var god. Og jeg kom på at jeg hadde glemt å nevne høydepunktet til Eirik i Bangalore! Det var strengt tatt verken Harry Potter filmen eller avisoppslaget, men det at han fikk en GOD biff på Hard Rock Cafe søndag kveld. Etter over to måneder uten biff-middag tror jeg han syntes det var helt på sin plass. Han prøvde seg jo på biff i Pondicherry også, men uten særlig godt resultat. Det er ikke lett å være glad i biff i et land med 80% hinduer.
Etter middag spilte vi Alias, og det var kjempegøy! Det var helt utrolig at vi hadde vært her i snart åtte uker uten å ha spilt Alias etter å ha dratt det med oss helt fra Norge...

I dag forsov vi oss (igjen...), og da vi våknet ringte vi opp hotellet vi hadde bestilt i Goa. De hadde brukt lang tid på å svare oss, så vi fant ut at det var lurt å ringe dem. Og det var det. De hadde ingen ledige rom, men hadde glemt å sende oss en mail for å fortelle oss det. Heldigvis fant vi et nytt (og billigere!) hotell, men vi kastet bort mye av dagen på å søke rundt etter nye hoteller.
I kveld spiste vi middag på hotell Surabi sammen med Pratheema, og fikk hver vår holder til å ha olje i og putte veker i til lys. Det var veldig koselig, og Eirik og jeg bestilte en rett som ved første øyekast så ut til å være avokado med skall i saus. Det viste seg etterhvert å være hele egg, kokt og delt i to, med et skall laget av kylling. Jo, det var akkurat så rart som det høres ut som, men Eirik synes i hvertfall det var veldig godt (jeg kom til kort på krydderfronten -igjen).

I morgen blir det lunsj med alle legene på medisinsk avdeling 1 og 4... Det blir kanskje litt skummelt. Det er godt vi alle har lært å spise bare med høyre hånd!

Fra venstre: Pratheema, Sravanthi, Eirik, Lene, Rebecca, Christian og Pernillle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar