lørdag 6. november 2010

Dag 37 - Vellore-Mysore Nonstop

Kveldens innlegg kommer fra Hotel Parklane i Mysore, og for spesielt interesserte kan jeg fortelle at trådløs internett finnes her for 10 kroner timen... Dermed skal dere slippe et uendelig langt innlegg, for jeg har bare kjøpt meg en time:P

Turen hit gikk overraskende bra! Sjåføren er som sjåfører flest, mest opptatt av å komme frem. Så selv om vi hadde tenkt oss innom Bangalore for en lunsjpause på veien var det først en halvtime før vi kom fram at sjåføren kom på at vi kanskje ville ha en pause. Eirik og jeg klarte oss bra likevel, vi: En pose potetgull og 1,2 liter 7up på deling ga mer enn nok energi til seks timer i bil. Vel framme på hotellet spiste vi lunsj på hotellrestauranten før vi tok noen timers sovepause. På kvelden tok vi turen ut for å se på Mysore Palace, som er opplyst i helgene. Dessverre stengte det like etter at vi kom dit, så vi får ta turen tilbake dit i morgen. Da kunne jeg godt tenke meg en guidet tur i palasset på dagtid også, det var skikkelig fint!

Siden palasset stengte dro vi på en Exhibition, der de solgte allverdens rare ting. Eirik og jeg kjøpte bare en lommelykt, mens de andre fant seg litt av hvert. Deretter dro vi på en restaurant like ved hotellet der vi spiste "Andhran cooking". Jeg tror Sravanthi syns det var herlig å finne mat som smakte som hjemme. Til og med Christian likte maten!

Jeg gleder meg til å se mer av Mysore i morgen i dagslys. Diwali holder forresten fortsatt på, men nå er det bare noen raketter her og der, og det er egentlig bare koselig.


Imponerende lyssetting på palasset,
satser på å kunne komme tilbake i morgen!

Eirik syntes det var stilig å se hester i bybildet:)

Indisk mat på indisk vis. Og fullt spiselig!

Eirik spiser med hendene,
og føler seg som en veldig proff indiafarer

Kanskje ikke verdens roligste nabolag, men med hovedveien
og palasset like ved bor vi i hvertfall sentralt nok.
Og rommet er fint og rent:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar